Oberta consulta pública sobre la creació del Reglament del Pavelló Municipal

CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA A L’ELABORACIÓ D’UN REGLAMENT

De conformitat amb el previst a l’article 133.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a l’elaboració del projecte del Reglament de l’ús i funcionament del Pavelló Municipal, es duu a terme una consulta pública prèvia a la seva aprovació formal per Ple, a través del portal web de l’Ajuntament de Sant Jordi Desvalls, amb l’objectiu de recaptar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma.

1. Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa. L’absència d’un reglament específic sobre l’ús del Pavelló Municipal provoca incertesa entre els usuaris i dificulta la gestió municipal. Aquesta manca de regulació impedeix establir criteris homogenis per a la cessió d’espais, la resolució de conflictes, la responsabilitat d’ús i la coordinació d’activitats diverses.

2. La necessitat i l’oportunitat de la seva aprovació. La necessitat i oportunitat de la seva aprovació es fonamenta en garantir un accés equitatiu al pavelló, la seguretat dels usuaris i el manteniment adequat de l’equipament municipal. El reglament estableix un marc normatiu clar i transparent que fomenta la convivència, la responsabilitat compartida i una gestió eficient i ordenada.

3. Els objectius de la norma. La norma té com a finalitat establir un marc regulador per a l’ús i funcionament del Pavelló. Es fixaran criteris d’ús, procediments de reserva i cessió, normes de conducte i responsabilitats dels usuaris, així com un règim sancionador en cas d’incompliment, garantint claredat i seguretat jurídica.

4. Les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries. No es contemplen altres vies que l’aprovació del corresponent reglament regulador. Altres vies no asseguren una regulació homogènia i transparent.

FUNCIONAMENT DE LA CONSULTA PÚBLICA

Els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin poden fer arribar les seves opinions sobre els aspectes plantejats presencialment o telemàticament  (mitjançant la seva presentació en qualsevol dels llocs indicats a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques) durant el termini de 20 dies a comptar des de l’endemà al de la publicació del present anunci al web municipal (25 de setembre). Totes les aportacions es tindran en consideració i serviran per enriquir i millorar el procés d’elaboració del reglament tot i que no tenen caràcter vinculant.

Proposta reglament Pavelló Municipal